Sol=vårbruk

Äntligen blev det sol och varmt säger jag som många andra. För mig och Magnus har långhelgen nu inneburit jobb med vårbruket på Lunda/Vannala. Pappa harvar, Andreas kör såmaskinen, jag vältar, Magnus servar Andreas med utsäde/gödning och plockar sten med morbror Roland. 
Det har matat på bra och det är så bra komfort i traktorerna så jobbet passar mig som nu är i vecka 19 utmärkt! Det är kul att ha något vettigt att göra och det är så kort period nu. Jag har haft lugnare dagar än de andra också. Leoman är hos mormor och moster Gittan och mig när jag inte är med. 

Igår fick vi jobba ihop då det var lite lugnare, haha! Vi vältade (trycker till sådden/jorden) och då hoppar man ut ibland och plockar stora stenar så de inte ska slå sönder någon maskin. Magnus fick stå för stenplockandet. 


Leo och jag var på marknaden i Vingåker också i fredags med ballonger, karuseller, marknadskaremeller(äääääälskar nougaten) och Pride-parad! 






Min morbror Roland är en riktig lekfarbror han! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback