ESC 2016

Som min tävlingsmotståndare Henke uttryckte sig om årets bidrag: mellanmjölk. Jag är precis av samma åsikt! Matchen mellan oss slutade för övrigt oavgjort, 1-1 då han satte en placering men jag hade Ukraina som bubblare. Svårtippat. 
Bleka bidrag och ett favorittippat Ryssland som gör en Måns-kopia fast utan röd tråd utan bara massa effekter. Favorittippade bidrag vinner sällan. Australien trodde jag skulle vinna men favoriter hos mig var Litauen och Italien. 
Men jag blir sjukt stolt över Petra, Måns och hela produktionen för en rolig och proffsig show. 
Frans bidrag stack ut, rent och avskalat men för första året på jag vet inte...kanske någonsin kände jag ingenting när han sjöng. Annars brukar jag bli ESC-patriotisk även om jag inte gillar låten men jag var helt blank...fattar inte alls varför, inte ens när det blev klart att han kom femma. Hmmmm....
Nu går vi in i ett mörker fram till februari när allt börjar om. Mello är som solen, man vet att den/det dyker upp igen tids nog! 

Min lilla mello-unge somnade men till hans försvar så var det faktiskt flera i sällskapet som somnade....samtliga var av manligt kön i åldrarna 10 månader-64 år.....hehehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback