Tröst

Lilla knyttet skänker mig tröst nu. Min fina mormor somnade in igår natt och ledsamheten är stor. Mormor var min idol när jag var liten och jag var ofta där då vi bodde en knapp kilometer ifrån varandra. Hos henne spelade man Fia med knuff och kort när man fikade hennes sockerkaka som var speciellt god. Jag träffade en taxichaufför vid ett tillfälle för några år sedan som när han fick reda på att jag var barnbarn till Viola Blixt sa just att hon gjorde den godaste sockerkakan minsann! I vår familj brukade vi skämtsamt säga urmodern om mormor och inte för inte, 12 barn fick hon, 23 barnbarn och 26 barnbarnsbarn. Knyttet är det senaste tillskottet och en extra tröst för mig är att sista veckan när hon blev förvirrad så frågade hon mamma om hur det var med mig och den där lilla:D 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Kram❤

2014-01-24 @ 08:53:35
Postat av: Fia

Kram vännen.

2014-01-24 @ 14:06:54
Postat av: Emelie

Usch! Kram till dig Liza!

2014-01-24 @ 18:58:47
URL: http://ziggan.blogg.se
Postat av: Anna

Ååå <3

2014-01-25 @ 13:15:55
URL: http://svalander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback