Besked

Idag kom beskedet jag väntat på i drygt 5 veckor och tyvärr är det inte ingenting.
Cellförändringar är det och läkaren vill inte operera bort det pga att jag är så ung(yeay?) men kontroller varannan-var tredje månad är det som gäller för att se så det inte utvecklas till mer förändringar eller cancer. Det senare är mer ovanligt och nu har jag förstått att cellförändringar kan man minsann ha hela livet utan att det är farligt och inte betyder cancer. Skulle det utvecklas till det(vilket oftast tar flera år) så kommer det upptäckas pga kontrollerna. Lite lugnare men det här standby-läget-väntandet kommer alltså vara en del av mitt liv och det suger!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ooookej, men för mig var det verkligen ett positivt besked. När du blivit tillräckligt gammal (hur gammal det nu är? Har det ngt med att få barn att göra kanske?) kan de säkert bränna och så behöver du inte oroas mer.

Puss, love you!!

2012-10-29 @ 19:25:45
URL: http://vattenskida.blogg.se
Postat av: Lena

Vad jag är glad över svensk sjukvård i bland. Om vi inte haft screening så hade det kanske blivit cancer. Men ingen kan ju begära att du ska vara glad över det beskedet. Bästa Lisa, KRAM från moster

2012-10-30 @ 18:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback