Kalasen....

avlöser varandra! Idag är det min älskade Magnus som fyller år! Han valde att komma ut på sin pappa Lars-Eriks födelsedag så ikväll blir det firning igen. M ville inte fira men när jag lovade att fixa allt med städning, smörgåstårta och fix omkring så blev han lättad. GRATTIS till er båda! Annars är det aldrig snack om vem som ska städa, disk, tvätt. Jag håller med Dr Phil att man lär andra hur man vill bli behandlad, jag har låtit i några tidigare förhållanden killen "slippa" städa och laga mat för att jag trodde att det skulle vara så, men efter ett tag är det inte så kul när killen räknar med det FÖR att man har lärt dem det.( Ett förhållande var ju sjukt åt andra hållet med psykiskt sjukt pedanteri och psykisk misshandel vet ju en del av er) allt handlar om att förhandla, jag köper inte argument som tex "min kille dammsuger inte rätt, gör fel med barnen, ser inte när det behöver plockas hemma" säkert för att du gjort det från början och lärt dem det. Förhandla och det är aldrig för sent att börja men ju längre tiden har gått desto mer tid tar det att vänja av gammalt beteende. Det här var mitt statement of the year!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback