Funderingar väntandes

Jo men nu sitter jag och väntar på M som ska möta upp mig då vi ska till barnmorskan. Jag sippar en kaffe från Pressbyrån, sååå gott kaffe där...eller så är jag bara inkörd på deras kaffe från skolan. 

Nu med tredje bebisen så har vi sänkt kraven för vad man måste ha. Skötbordet kommer inte upp igen, nu har vi skötbädden i sovrummet och slänger upp den när vi ska byta på E i kombo med en liten låda med blöjor, våtservetter påsar och salva.
Skötväskan vi haft, dvs en vanlig väska har gått sönder så vi köpte en ryggsäck på Ikea för med 3 barn tror jag att jag behöver händerna fria🤣. 
Frysen kommer absolut inte fyllas med fikabröd för eventuella gratulanter, vad är det för grej egentligen? Att det ska bakas och förberedas för gäster, gästerna har ju inte tryckt ut en bebis dom kan väl för sjutton ta med fikabröd(så gjorde vi redan med E). Sen av någon anledning tycker jag inte att bakning är så kul längre...är det något åldersrelaterat eller bara småbarnsrelaterat tro?🤔
Däremot matlådor ska vi fixa men jag tror inte det blir storkok utan frysa in en portion som blir kvar efter middagen. 

Emmi har fortfarande spjälsängen och när en släkting sålde denna fina vaggan slog vi till. Det blev så himla bra även om katterna anser att det är totalt onödigt att köpa ett catcrib och fylla med kuddar så man inte kan sova i det😾😾


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback