Fullt upp

Ibland kan faktumet att man bjudit hem folk få en att ta ett ryck, så har det varit för oss nu inför helgen och valborgseldning som vi styrt upp här i Bråten. Jag har även varit mycket pigg de senaste 2 veckorna vilket säkert bidragit. Vi har slängt ut badkaret och biden samt bytt toalettstol, handfatet ska bytas inom kort också. Roligt att en byrå vi fick från tidigare ägare matchade i badrummet. Tack vare snälla Anders gick allt på 1,5 dag, han hjälper alltid till! 
 




I källaren har förråden sorterats och plockats om i, källarentren har fått en arbetsbänk med ett par skåp under likt det vi hade i Granbacka, ska på lite färg bara vid tillfälle. 
Lisa hjälpte mig att möblera lite i gillestugan så det ser lite roligare ut att komma ner där även om golvet inte är så kul utan matta/golv. Spånskivor. Men trevligare utan en 40-årig heltäckningsmatta som nu har fått pension. 

Förövrigt så har jag målat och satt upp garderobsdörrarna i vårt sovrum, M skruvat dit fronten till diskmaskinen samt handtag på vitrinskåpen som ääääntligen kommit! Listerna som ska sitta över glasskivorna i köket kommer också upp idag tack vare att vi fått låna gersåg av Göran och Laila, där har vi också ett stort tack att skicka då vi fått låna massa verktyg under hösten. 

Ett tiotal träd fälldes runt vårt hus i helgen som var också. 

Jag har även spontan-möblerat om i Leos rum och jag vet inte men de nätter han sovit nu har varit helt lugna och tysta. Jag tror på Feng-shui helt klart även om jag inte möblerat efter det direkt. Ska nog tusan börja göra det. Jag har ju dragit av ett bullbak och storhandling tja....det var väl allt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback