Fuck AF & FK!

Cirkusen fortsätter med sjukpenningen som inte blir beviljad av FK då jag inte var "korrekt" inskriven hos AF ser det ut som nu. Jag var inskriven men inte påanmäld som aktivt arbetssökande i rätt tid något AF är ansvariga för!
Jag visste nämligen den 13/8 att jag skulle bli arbetslös den 23/8 och gick därför direkt då till AF och det tyckte dem var jättebra att jag kom direkt och skrev in mig. Jag VET vilken information jag fick när jag var där den 13/8-12 och att jag INTE behövde anmälas något mer utan då var allt grönt och ok, men det gäller inte enligt FK som nu säger att JA du var inskriven men inte som aktivt arbetssökande, det anmälde AF först 27/8 och pga det så har jag inte skyddat min inkomst=ingen sjukpenning för sommaren 2013.
Jag anmälde mig nu igen den 19/8 och då undrade de på AF om det inte är bättre att jag är sjukskriven pga graviditeten som är i "slutskedet".
1. JAG VISSTE INTE ATT MAN FICK VÄLJA!!!!
2. JAG FÖRSÖKER GREPPA HALMSTRÅN OCH FÅ UT NÅGRA KRONOR FRÅN A-KASSAN ISTÄLLET, även om AF tyckte att det faktum jag är arbetssökande nu bara är ett spel för gallerierna! No shit! Det är iaf något jag själv har betalat varenda jävla månad! Låter jag bitter? kan bero på att jag är det!! Jag vill aldrig ha något mer med FK att göra vilket är taskig tajming nu kan man ju säga...


Kommentarer
Postat av: Ida

Är det svaret du fick på din överklagan eller? Kan inte AF hjälpa dig?!

2013-09-02 @ 19:49:34
URL: http://Vattenskida.blogg.se
Postat av: Liza

Ja det är det. Jag fick igår kontaktuppgifter till AF-chefen på K-holms kontoret som är på semester till torsdag.

2013-09-03 @ 06:13:44
Postat av: Liza

Ja det är det. Jag fick igår kontaktuppgifter till AF-chefen på K-holms kontoret som är på semester till torsdag.

2013-09-03 @ 06:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback