Landa

Leo är på förskolan, M är på jobbet, jag satte mig nu med en kopp kaffe och försöker landa efter helgen. 
Allt började i fredags när Leo satte en päronbit i halsen, det blev inget andningsstopp eller akut på något sätt utan en "vanlig" i-halsen-sättning där han hostade och jag dunkade i ryggen och sedan var det bra. Vi fortsatte dagen som vanligt men Leo hostade kraftigt och dreglade hela dagen. Framåt kvällen ringde vi 1177 som hänvisade oss till akuten på Kullbergska och rönten av lungorna vilket nästan var lönlöst sa personalen då just päron inte syns på röntgen. Inget konstigt hittades och vi fick åka hem på kvällen, läkaren hade kontakt med läkare i Eskilstuna som ville göra ytterligare en röntgen på lördagen. Så vi åkte dit nästa dag, de hittade inget då heller men 2 olika läkare hörde missljud från ena lungan vilket ledde till en remiss till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Stockholm. Där blev vi kvar i 2 nätter, Leoman sövdes på söndagen och undersöktes med en kamera i lungorna. Läkaren hörde inte missljuden men genomförde undersökningen iaf och konstaterade att Leo hade haft en päronbit i lungan som någon gång kommit upp i ett av hans kraftiga hostanfall.

Allt slutade bra och jag är inte mer orolig nu än innan för att han ska sätta i halsen igen. 
Men känslan av att hålla fast sitt livrädda barn som gråter och gallskriker mamma!pappa! när han skulle sätta en nål i armen, få medicin eller sövas sliter hjärtat itu på ett obeskrivligt sätt. 


Kommentarer
Postat av: Anna Svalander

Usch och fy! Det är v.e.r.k.l.i.g.e.n hemskt att behöva hålla fast sitt skrikande barn så där! ❤

Svar: Ja, jag börjar gråta bara jag tänker på det!
Liza-Marie

2016-05-25 @ 20:26:46
URL: http://svalander.blogg.se/
Postat av: Angelica Holmgren

Fy vad hemsk. Något som ingen förälder vill gå igenom. ❤

2016-05-26 @ 17:57:57
Postat av: Angelica Holmgren

Fy vad hemsk. Något som ingen förälder vill gå igenom. ❤

2016-05-26 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback