Stark igen

Förra årets nyårslöften var följande: jag slutade äta chips den 27/12 för ett år framåt. Det klarade jag utan problem. Sedan skulle vi äta snabbmat totalt 12 gånger under 2015, vilket inte skulle bli problem trodde vi för det är ungefär så ofta vi äter snabbmat i vanliga fall...konstpaus.....vi tokmisslyckades kan man säga. Efter flytten har vi ätit snabbmat iallafall en gång i veckan och många veckor 2 gånger. Därför kör vi samma sak i år igen för att bryta den dåliga trenden. 
Något annat som totalt uteblivit efter flytten är all form av träning och motion. Kanske tre promenader sedan vi flytten bara. 
Men nu känns det bra då snön lagt sig, skidspår är draget på sjön av grannarna och jag längtar efter att gå ner i mörkret och åka för att sortera min överfulla stressade hjärna. 
Jag har även fått träningsövningar av en kompis i mamma-gruppen. Övningar där man är två och använder varandra och sin egen kropp som motstånd, det ska bli kul!! I somras kände jag mig stark och jag längtar tillbaka dit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback