På begäran

Hur jag gör för att tappa vikt? Jag har räknat kalorier och käkat 1800 om dagen vilket har lett till att mina matportioner minskat med ungefär hälften. Appen Lifesum är kanon att räkna kalorier då man väljer vilken typ av diet/kost man kör.
Träningen ligger på kanske 2 promme och 2 träningar i veckan (simma/volleyboll/stavgång). 
Jag känner själv att den stora förändringen är att hålla sig till rätt antal kalorier och medvetenheten om hur mkt kcal det är i fika, godis mm stoppar mig en hel del. Att det går i lagom takt och känns beständigt är det bästa av allt. Jag känner mig stark och att som idag gå med lilleman i bärryggsäck 1,5 timme OCH plocka svamp för jag har benmuskler igen är en härlig känsla. 

När jag blev inskriven hos barnmorskan när jag väntade Leo vägde jag 92kg(!!!) Vägning på förlossningen 105kg(!!!) 
Gravidkilona försvann på 1 månad utan ansträngning men utgångsläget var ju kasst. Vägningen idag var ju 80,1kg. Jag tänker inte stressa och försöka gå ner massor till bröllopet utan det går som det går med den här taktiken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback