Gnäll

Nu tänker jag gnälla!! Igår var jag hos tandläkaren lite oroligare än vanligt då graviditet påverkar munhälsan och mycket riktigt hade jag mer tandsten än vanligt men även 1 HÅL!!!!!! Mitt första ever! Okej nu har jag haft tur i tandlotteriet med bra tänder och allt så 30 år innan ett hål är väl helt okej när jag vet att jag inte ens är supernoga med tandborstningen.
Jag är heller aldrig orolig för vård- eller tandläkarbesök men att ta bedövningsspruta i munnen är något jag minns sedan jag drog ut tänder för tandställningen, det är lättare ångestkänslor som kommer! Det är sticket som är det jobbiga och då spelade det ingen roll med besövningssalva först, den hjälpte inte. Jag kan ju hoppas att saker blivit bättre sedan dess det är ju faktiskt mer än 15 år sedan och att laga utan bedövning känns som att spä på skräcken för sprutan. Jaja om en vecka får vi se! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback