Dopet

Den som väntar på något gott, eller? Jag lovade ju innan att jag skulle skriva om dopet och nu måste jag få skägget ur bandspelaren! 
23/3 döptes lillknyttet till Leo Erik Magnus i V. Vingåkers Kyrka. Magnus efter pappan, Erik efter farfars far, farfar, morfars farfar, morfars far, morfar och morbror och Leo behöver ni inte fråga om för det vet i sjuttsingen varför. 
Ett familjekrig hade pågått vilken kyrka vi skulle välja Floda vs Vingåker och jag lade ut mitt trumfkort med att min mormor kunde vara med i Vingåker och M restade sitt case fort. Tyvärr så gick mormor bort i januari så hon hade varit med var vi än varit <3
På fredagskvällen messade de som skulle sjunga och spela för att meddela att de eventuellt var sjuka och avbokade för säkerhetsskull....Efter en stunds ledsenhet så använde vi Facebook och flera personer hörde av sig för att hjälpa och till slut ställde snällaste Hanna Runesdotter upp och sjöng Sonja Aldéns Välkommen hem. 
Knyttet skötte sig bra i kyrkan, han ser ju som vanligt skeptisk och uttråkad ut. Han suckade lite, hostade lite och kräktes lite på prästen. 
Prästen Per Hökpers pratade om Emil i Lönneberga och drog paralleller till kristna tron och Gud. 
Dopfikat efteråt bjöd på bullar, småkakor, apelsin-pannacotta, äppelkaka och tårta, gästerna verkade mätta:D 
Finfina doppresenter fick knyttet alltifrån traktorsparbössa, Mini-Kånken, kastapö, nallar, böcker, målad stol, briotåg mm. 
Vi hade gjort små kort på borden, ena sidan ett kort på knyttet som nyföding och på andra lite info om honom, hans namn och dopklänningen. Dopklänningen har förresten min mamma sytt till min lillebror Anton och vår farmor har broderat på den. 
Knyttets faddrar är Anton och Lisa. 







Kommentarer
Postat av: Anna

Så fint!

2014-04-09 @ 20:02:41
URL: http://svalander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback