Chock

Igår hade vi Alf & Charlotte här, paret vi köpte huset av, på middag. Jättetrevligt!!! De sa att det var mkt orm här och vi sa att vi bara sett en, den döda snokungen som Selda fångat. Nu får vi vårt straff, en levande snok på köksgolvet!! Inte min kopp med te! Jag VET att inte M kan göra ngt åt den från jobbet, vi tycker det nämligen är intressant att många ringer sin partner, vän, familjemedlem när ngt hänt fast de absolut inte kan hjälpa till, men denna gång ringde jag honom iaf. Jag har försökt fånga in den i askhinken och lyckades men när jag skulle stjälpa upp den så smet fanskapet ut på golvet. Jag höll på en lång stund(inte så lugn som jag velat vara) och till sist tänkte jag att jag skiter i om det blir märken i köksgolvet nu slår jag ihjäl den! Ståendes på 2 köksstolar tog jag sats och träffade lite varpå ormen ringlar in i ett hörn och FÖRSVINNER IN I ETT HÅL UNDER KÖKSSKÅPEN!! Nu ger jag upp, M säger att den är där inne någonstans men nu sitter jag i hallen på en stol(fötterna upplagda på en annan) och accepterar att denna situation kan jag inte hantera. Väntar på M som slutar om 10 min och hemma om 30, jag tycker mig höra ngt ljud ibland från skåpen..... Vet att jag har många emot mig när jag säger att döda ormar är bra ormar, nu är det en snok men jag slår gärna ihjäl huggormar om de kommer in på tomten trots att de är fridlysta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback